3x-ui3x-ui
عملیات

پشتیبان‌گیری و بازیابی

از پایگاه‌داده و گواهی‌های 3x-ui خود به‌صورت دستی یا از طریق ربات Telegram پشتیبان بگیرید و آن‌ها را بازیابی کنید.

تمام پیکربندی شما — ورودی‌ها، کلاینت‌ها و تنظیمات — در پایگاه‌داده‌ی پنل قرار دارد. مرتب از آن پشتیبان بگیرید تا بتوانید بازیابی یا مهاجرت کنید.

از چه چیزی پشتیبان بگیریم

  • پایگاه‌داده — به‌صورت پیش‌فرض یک SQLite در /etc/x-ui/x-ui.db (یا پایگاه‌داده‌ی PostgreSQL شما اگر از آن backend استفاده می‌کنید).
  • گواهی‌ها — هر چیزی که زیر /root/cert/ (یا هر جایی که گواهی‌های TLS را نگه می‌دارید) قرار دارد.

پشتیبان‌گیری دستی

می‌توانید یک نسخه‌ی پشتیبان را از صفحه‌ی نمای کلی پنل دانلود کنید، یا فایل پایگاه‌داده را مستقیماً از سرور کپی نمایید:

copy the SQLite database
cp /etc/x-ui/x-ui.db /root/x-ui-backup-$(date +%F).db

برای بازیابی، پنل را متوقف کنید، پایگاه‌داده را سر جای خود برگردانید و دوباره آن را اجرا کنید.

هر وقت ممکن است، یک نسخه‌ی پشتیبان را روی همان نسخه‌ی اصلی (major) که از آن گرفته شده بازیابی کنید. در ارتقاهای میان‌نسخه‌ای اصلی، به‌جای تحمیل یک شِمای قدیمی، بگذارید پنل مهاجرت‌های خود را اجرا کند.

پشتیبان‌گیری با Telegram

اگر ربات Telegram را پیکربندی کرده‌اید، گزینه‌ی tgBotBackup را فعال کنید تا یک نسخه‌ی پشتیبان به گزارش دوره‌ای ضمیمه شود (بر اساس زمان‌بندی tgRunTime، به‌صورت پیش‌فرض روزانه). ربات هم پایگاه‌داده و هم config.json مربوط به Xray را به چت ادمین شما می‌فرستد، بنابراین همیشه یک نسخه‌ی خارج از سرور در اختیار دارید. ادمین‌ها همچنین می‌توانند به‌صورت درخواستی از منوی ربات یک نسخه‌ی پشتیبان بخواهند.

دامپ / بازیابی SQLite

دستور x-ui migrate-db پایگاه‌داده‌ی SQLite را به یک دامپ متنی SQL ساده و بالعکس تبدیل می‌کند (برای بررسی یا انتقال میان دستگاه‌ها کاربردی است):

x-ui migrate-db --dump /root/x-ui.sql       # SQLite -> SQL text
x-ui migrate-db --restore /root/x-ui.sql     # SQL text -> SQLite

برای مهاجرت به PostgreSQL، به پایگاه‌داده مراجعه کنید.

از هر روشی که استفاده می‌کنید، نسخه‌های پشتیبان را خارج از سرور نگه دارید و هرازگاهی یک بازیابی را آزمایش کنید — یک نسخه‌ی پشتیبانِ آزمایش‌نشده، پشتیبان به‌حساب نمی‌آید.

On this page